پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳

MMA: راهنماي جامع هنرهاي رزمي تركيبي

هنرهاي رزمي مختلط (MMA) يك ورزش رزمي تمام تماس است كه تركيبي از تكنيك هاي مختلف از ورزش هاي رزمي مختلف و هنرهاي رزمي است. MMA در سال هاي اخير محبوبيت زيادي به دست آورده است و به يك ورزش اصلي با ميليون ها طرفدار در سراسر جهان تبديل شده است. در اين مقاله راهنماي جامعي از MMA شامل تاريخچه، قوانين، تكنيك ها و مزاياي آن ارائه خواهيم كرد.
فهرست مطالبمعرفيتاريخچه MMAقوانين اساسي MMAتكنيك هاي مورد استفاده در MMAقابل توجه، برجسته، موثردست و پنجه نرم كردنموارد ارساليمزاياي MMAچگونه با MMA شروع كنيمآموزش MMAآسيب هاي رايج در MMAمبارزان معروف MMAآينده MMAنتيجهسوالات متداولتاريخچه MMAMMA ريشه در ورزش هاي رزمي و هنرهاي رزمي مختلف از جمله بوكس، كشتي، جودو، كاراته و جيو جيتسو برزيلي دارد. اولين مسابقه ثبت شده MMA در سال 648 قبل از ميلاد در يونان برگزار شد، جايي كه مبارزان رشته هاي مختلف در المپيك با يكديگر به رقابت پرداختند. با اين حال، MMA همانطور كه امروز مي شناسيم در دهه 1990 در ايالات متحده ظهور كرد با تأسيس مسابقات قهرماني نهايي مبارزه (UFC).
 رويدادهاي اوليه UFC به وحشيگري معروف بودند و اين ورزش با واكنش شديد سياستمداران، رسانه ها و حتي ساير سازمان هاي ورزشي رزمي مواجه شد. با اين حال، با گذشت زمان، اين ورزش تكامل يافت و قوانيني براي اطمينان از ايمني مبارزان معرفي شد. امروز، MMA يك ورزش منظم با يك پايگاه جهاني طرفداران و يك صنعت پر رونق است.
 قوانين اساسي MMA قوانين اساسي MMA نسبتا ساده هستند. يك مبارزه معمولاً از سه راند پنج دقيقه اي تشكيل مي شود، اگرچه مبارزات قهرماني مي تواند تا پنج راند باشد. مبارزان مي توانند با ناك اوت، ارسال يا تصميم داور برنده شوند. مبارزان دستكش، شورت و محافظ دهان مي پوشند و مبارزه در داخل يك قفس هشت ضلعي صورت مي گيرد.
 مبارزان MMA مي توانند از تكنيك هاي مختلفي از ورزش هاي رزمي و هنرهاي رزمي مختلف از جمله ضربه زدن، گريپلينگ و سابميشن استفاده كنند. با اين حال، محدوديت‌هايي براي برخي تكنيك‌ها مانند ضربات سر، ضربه زدن به چشم، و ضربه‌هاي كشاله ران وجود دارد. مبارزان همچنين مي توانند به دليل حركات غير قانوني يا رفتار غير ورزشي مجازات شوند.
 تكنيك هاي مورد استفاده در MMA مبارزان MMA از تكنيك هاي مختلفي براي برتري بر حريفان خود استفاده مي كنند. در اينجا برخي از رايج ترين تكنيك هاي مورد استفاده در MMA آورده شده است:
 قابل توجه، برجسته، موثر ضربه زدن شامل استفاده از مشت، لگد، زانو و آرنج براي حمله به حريف است. مبارزان مي‌توانند از تكنيك‌هاي ضربه‌اي مختلف مانند ضربات ضربتي، ضربدري، قلاب‌ها، ضربه‌هاي بالا، ضربه‌هاي جلو، ضربه‌هاي راندهاوس و ضربات چرخشي استفاده كنند.
 دست و پنجه نرم كردن گريپلينگ شامل استفاده از تكنيك هايي مانند برداشتن، پرتاب و كلينچ براي كنترل بدن حريف است. مبارزان همچنين مي توانند از تكنيك هاي زميني و پوندي براي ضربه زدن به حريف خود در حالي كه روي زمين هستند استفاده كنند.
 موارد ارسالي ارسال ها شامل استفاده از قفل هاي مفصلي، چوك ها، يا تكنيك هاي ديگر براي وادار كردن حريف به تسليم است. تكنيك هاي متداول ارسال شامل بازوبند، چوك مثلثي، چوك عقب برهنه و چوك گيوتيني است.
 مزاياي MMA MMA يك ورزش سخت بدني است كه به قدرت، استقامت و چابكي تمرين منظم در MMA مي تواند فوايد بي شماري براي سلامت جسمي و رواني داشته باشد. در اينجا برخي از مزاياي MMA آورده شده است:
 بهبود سلامت قلب و عروق افزايش قدرت و استقامت انعطاف پذيري و تعادل بهبود يافته است كاهش استرس و اضطراب افزايش اعتماد به نفس و عزت نفس نظم و تمركز بهبود يافته است.

بهترین فیلم های رزمی جهان

فیلم‌های رزمی، یکی از محبوب‌ترین عناوین سینمایی هستند که طرفداران نسبتا زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. لازم به ذکر است که با گذر زمان و اضافه شدن تکنولوژی‌های مدرن به سینما، ژانر رزمی نیز دستخوش تغییرات چشمگیری شد.بهترین فیلم های رزمی

با ما در ادامه همراه باشید تا بهترین فیلم های رزمی دنیا را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید تمامی فیلم‌های معرفی شده را تماشا کنید و از دیدن آنها لذت ببرید.

جو جیتسو (Jiu Jitsu)

  • کارگردان: دیمیتری لوگیتسو
  • محصول: 2020

جو جیتسو، فیلمی در ژانر اکشن فانتزی و رزمی و محصول سال 2020 سینمای آمریکاست. از بازیگران مطرح این فیلم که بهترین فیلم رزمی جهان است، می‌توان به نیکلاس کیج اشاره کرد.7هنر رزمی برتر برای دفاع شخصی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.