شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

نحوه تحصيل در دانشگاه هاي مجارستان: راهنماي جامع

تحصيل در خارج از كشور مي تواند يك تجربه متحول كننده زندگي باشد و مجارستان يك مقصد محبوب براي دانشجويان بين المللي است كه به دنبال تحصيل با كيفيت هستند. مجارستان داراي تاريخ و فرهنگ غني است و دانشگاه هاي آن طيف گسترده اي از برنامه ها را ارائه مي دهند كه دانشجويان را از سراسر جهان جذب مي كند. در اين مقاله راهنماي جامعي در مورد نحوه تحصيل در دانشگاه هاي مجارستان ارائه خواهيم كرد.
فهرست مطالبچرا تحصيل در مجارستان؟شرايط پذيرشانتخاب دانشگاهفرآيند برنامهويزا و اجازه اقامتخرج زندگيمحل اقامتزندگي دانشجويي در مجارستانبورسيه ها و كمك هاي ماليفرصت هاي شغليمراقبت هاي بهداشتيايمني و امنيتحمل و نقلزبان مورد نيازنتيجهسوالات متداولچرا تحصيل در مجارستان؟مجارستان يكي از اعضاي اتحاديه اروپا است و داراي يك سيستم آموزشي تثبيت شده با برنامه هاي با كيفيت است. دانشگاه هاي مجارستان در سطح جهاني به رسميت شناخته شده اند و مدارك اخذ شده از اين موسسات بسيار بالاست در بازار كار قابل احترام است. مجارستان داراي يك سنت ديرينه برتري دانشگاهي است و دانشگاه هاي آن تمركز زيادي بر تحقيق و نوآوري دارند.
 علاوه بر اين، مجارستان يك مقصد مقرون به صرفه براي دانشجويان بين المللي است. هزينه زندگي در مقايسه با ساير كشورهاي اروپايي كمتر است و هزينه هاي تحصيل نيز معقول است. اين كشور به خاطر صحنه فرهنگي پر جنب و جوش و تاريخ غني خود شناخته شده است كه آن را به مكاني هيجان انگيز براي زندگي و مطالعه تبديل كرده است.
 شرايط پذيرش براي تحصيل در دانشگاه هاي مجارستان بايد شرايط پذيرش خاصي را داشته باشيد. اين شرايط بسته به دانشگاه و برنامه اي كه مي خواهيد در آن ثبت نام كنيد متفاوت است. با اين حال، برخي از شرايط عمومي براي همه دانشگاه هاي مجارستان اعمال مي شود.
 ابتدا بايد مدرك ديپلم دبيرستان يا گواهي معادل آن را داشته باشيد. بسته به زبان آموزشي در برنامه انتخابي خود، همچنين بايد به زبان انگليسي يا مجارستاني مهارت نشان دهيد. برخي از دانشگاه ها ممكن است از شما بخواهند كه يك زبان را بخوانيد آزمون مهارت، مانند تافل يا آيلتس.
 انتخاب دانشگاه مجارستان داراي چندين دانشگاه است كه آموزش با كيفيت را به دانشجويان بين المللي ارائه مي دهند. قبل از درخواست براي هر دانشگاهي، تحقيق در مورد موسسه و برنامه اي كه مي خواهيد در آن ثبت نام كنيد ضروري است. مي توانيد اطلاعاتي را در وب سايت هاي دانشگاه، انجمن هاي دانشجويي و پورتال هاي آموزشي بيابيد.
 شهرت دانشگاه، كيفيت برنامه، زبان آموزشي و محل موسسه را در نظر بگيريد. همچنين بايد اعتبار دانشگاه را بررسي كنيد و اطمينان حاصل كنيد كه مدركي كه كسب مي كنيد در كشور شما به رسميت شناخته مي شود.
 فرآيند برنامه روند درخواست براي دانشگاه هاي مجارستان بسته به موسسه و برنامه اي كه مي خواهيد در آن ثبت نام كنيد متفاوت است. به طور كلي، شما بايد مدارك زير را ارسال كنيد:
 فرم درخواست ديپلم دبيرستان يا گواهي معادل آن گواهي مهارت زبان رزومه يا رزومه نامه تشويق توصيه نامه ها پاسپورت يا كارت شناسايي همچنين ممكن است نياز به پرداخت هزينه درخواست داشته باشيد. براي شرايط و مهلت هاي درخواست خاص با دانشگاه تماس بگيريد.
 ويزا و اجازه اقامت اگر شما يك دانشجوي غير اتحاديه اروپا / EEA هستيد، براي تحصيل در مجارستان بايد ويزاي دانشجويي و اجازه اقامت دريافت كنيد. شما مي توانيد براي دريافت ويزا و مجوز از سفارت يا كنسولگري مجارستان در كشور خود درخواست دهيد.

 مطالعه بيشتر: https://finsadvisers.com/study-in-hungary/
 براي درخواست ويزا و مجوز بايد مدارك زير را ارائه دهيد:
 نامه پذيرش از دانشگاه گذرنامه بيمه سلامت اثبات تمكن مالي رزرو محل اقامت خرج زندگي هزينه زندگي در مجارستان در مقايسه با ساير كشورهاي اروپايي كمتر است. با اين حال، هزينه ها مي تواند بسته به سبك زندگي و مكان شما متفاوت باشد. به طور متوسط، يك دانشجو به حدود 400-600 يورو در ماه نياز دارد تا هزينه هاي اقامت، غذا، حمل و نقل و ساير هزينه ها را پوشش دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.